Växellåda RWD-5 & RWD-6 – Inline 5- & 6-växlad sekventiell

Växellåda Unic RWD-5   
– Sekventiell dog-ring växellåda för tävlingsbruk. – 5-växlar + back med rakskurna drev. 
– Lämplig för motorer upp till 450 Nm. 
– Väger endast 18.5 kg vilket ger den ett oöverträffat förhållande mellan vikt och styrka. 

Utväxlings – alternativ (10st):
Set A1:   2,46 – 1,84 – 1,46 – 1,20 – 1,00
Set A2:   2,37 – 1,84 – 1,46 – 1,20 – 1,00
Set A3:   2,28 – 1,84 – 1,46 – 1,20 – 1,00
Set A4:   2,28 – 1,76 – 1,46 – 1,20 – 1,00 
Set A5:   2,19 – 1,76 – 1,46 – 1,20 – 1,00 NY    Set B1:   2,36 – 1,76 – 1,40 – 1,16 – 1,00
Set B2:   2,27 – 1,76 – 1,40 – 1,16 – 1,00
Set B3:   2,18 – 1,76 – 1,40 – 1,16 – 1,00
Set B4:   2,18 – 1,68 – 1,40 – 1,16 – 1,00 
Set B5:   2,09 – 1,68 – 1,40 – 1,16 – 1,00
NY
 För tex Volvo 240,940 Rally rekommenderas B2

– ”UNIC” växelsystem ger supersnabba växlingar och inget dogslitage
– Ingående axel har Ford-spline: 1-tum / z23 
– Utgående axel har Volvo-spline: Ø29 / z26 
– Spärr från 1:an till friläge och back som frilägges med en minispak på växelspaken. 
– Adaptern (bilden) är för Volvo kopplingskåpa    – Växellådan kan snabbt demonteras med 4st skruv medan kopplingkåpan sitter kvar på motorn.  Det finns även adapter för Ford, BMW mm och vi har också en del kopplingskåpor.  
– Förlängningsenhet med aluminiumrör för att flytta bak växellådan ca 0.4m finns också. Produktblad (pdf)

 

Vikt 18.3 kg!

 

Växellåda Unic RWD-6
– Sekventiell dog-ring växellåda för tävlingsbruk.
– 6-växlar + back, med rakskurna drev. 
– Lämplig för motorer upp till 450 Nm.
– Väger endast 19.5 kg vilket ger den ett oöverträffat förhållande mellan vikt och styrka. 

Utväxlings – alternativ (endast 1:an är olika)
Set L: 2,75 – 2,04 – 1,65 – 1,38 – 1,16 – 1,00
Set M: 2,65 – 2,04 – 1,65 – 1,38 – 1,16 – 1,00
Set H: 2,55 – 2,04 – 1,65 – 1,38 – 1,16 – 1,00

Denna växellåda bygger på samma teknik som den beprövade RWD-5. Utrymmet för den 6:a växeln har skapats genom att backdreven flyttats ut i den bakre gaveln som blivit ngt större. Det har gett plats åt ett ytterligare drevpar utan att kompromissa med styrkan. Den klarar samma moment (450Nm) som RWD-5.

Vikt 19,4 kg!