
– Sekventiell dog-ring växellåda för tävlingsbruk. – 5-växlar + back med rakskurna drev.
– Lämplig för motorer upp till 450 Nm.
– Väger endast 18.5 kg vilket ger den ett oöverträffat förhållande mellan vikt och styrka.
Utväxlings – alternativ (10st):
Set A1: 2,46 – 1,84 – 1,46 – 1,20 – 1,00
Set A2: 2,37 – 1,84 – 1,46 – 1,20 – 1,00
Set A3: 2,28 – 1,84 – 1,46 – 1,20 – 1,00
Set A4: 2,28 – 1,76 – 1,46 – 1,20 – 1,00
Set A5: 2,19 – 1,76 – 1,46 – 1,20 – 1,00 NY Set B1: 2,36 – 1,76 – 1,40 – 1,16 – 1,00
Set B2: 2,27 – 1,76 – 1,40 – 1,16 – 1,00
Set B3: 2,18 – 1,76 – 1,40 – 1,16 – 1,00
Set B4: 2,18 – 1,68 – 1,40 – 1,16 – 1,00
Set B5: 2,09 – 1,68 – 1,40 – 1,16 – 1,00 NY
För tex Volvo 240,940 Rally rekommenderas B2
– ”UNIC” växelsystem ger supersnabba växlingar och inget dogslitage.
– Ingående axel har Ford-spline: 1-tum / z23
– Utgående axel har Volvo-spline: Ø29 / z26
– Spärr från 1:an till friläge och back som frilägges med en minispak på växelspaken.
– Adaptern (bilden) är för Volvo kopplingskåpa – Växellådan kan snabbt demonteras med 4st skruv medan kopplingkåpan sitter kvar på motorn. Det finns även adapter för Ford, BMW mm och vi har också en del kopplingskåpor.
– Förlängningsenhet med aluminiumrör för att flytta bak växellådan ca 0.4m finns också. Produktblad (pdf)


– Sekventiell dog-ring växellåda för tävlingsbruk.
– 6-växlar + back, med rakskurna drev.
– Lämplig för motorer upp till 450 Nm.
– Väger endast 19.5 kg vilket ger den ett oöverträffat förhållande mellan vikt och styrka.
Utväxlings – alternativ (endast 1:an är olika)
Set L: 2,75 – 2,04 – 1,65 – 1,38 – 1,16 – 1,00
Set M: 2,65 – 2,04 – 1,65 – 1,38 – 1,16 – 1,00
Set H: 2,55 – 2,04 – 1,65 – 1,38 – 1,16 – 1,00
Denna växellåda bygger på samma teknik som den beprövade RWD-5. Utrymmet för den 6:a växeln har skapats genom att backdreven flyttats ut i den bakre gaveln som blivit ngt större. Det har gett plats åt ett ytterligare drevpar utan att kompromissa med styrkan. Den klarar samma moment (450Nm) som RWD-5.
