Stel bakaxel & drivaxlar RWD Drivaxel Volvo med standard bultcirkel samt M14x1.5 Drivaxlar för stel bakaxel Drivaxel för stel bakaxel med Volvolager och med Volvolängder (240 och 740/940 och även däremellan). – Spline-axeln är grövre än Volvo original och därmed måste även diffen vara anpassad för denna spline.– Två st. bultcirkel – Volvo original (5x Ø16 på delnings Ø108) samt 5x M14x1.5 på delnings Ø108 (övre bilden). – Lagren är specialslipade för att eliminera axialspelet som annars gör att bromspedalen blir ”låg” och inkonsekvent. – Änden är urlättad och skruvbrickan är av aluminium – allt för att minimera vikten. Produktblad (pdf) Drevsats (Kronhjul och Pinjong) med utväxling 5,14 för Volvo 10.31 Maximalt lättad och extra kraftig. Kronhjulsdiameter Ø200 dvs 4mm större än original och får plats utan, el bara lite slip-justering i huset. Drevsats (Kronhjul och Pinjong) med utväxling 6,14 för Volvo 10.31 Kronhjulets ytterdiameter är 210mm dvs 14mm större än original för att ge ökad styrka vilket innebär att en original Volvo bakaxel behöver slipas något inuti huset för att ge plats för kronhjulet. Vikten för Kronhjul och Pinjong tillsammans är i detta lättutförande 4 kg vilket är ca 2,5 kg lättare. Vi kan även leverera andra utväxlingar till Volvo 10.31 dock finns inte alla i lätt-utförande. Stel bakaxel av lättviktsmodell Från ovansidan Stel bakaxel av lättviktsmodell Bakaxeln är förberedd för Watt-link och manöverknapp för justering av ”Unic” diff. Medbringare, kardan finns även i utförande med 2st drivpiggar och 2st gänghål. Ändbricka för hjullager av aluminium Monteringssats för pinjong och kronhjul inkl. difflager Svetsfästen för 4-link med olika mått Watt-link Svetsfästen för bromsok mm.